Medlemsaktiviteter

25/04 | Inbjudan till Politiska klubben – Tema EU

När: Torsdag 25 april Klockan 18.30
Var: Djursholms slott, KSO:s rum

I samarbete med styrelsen för Danderydsmoderaterna har jag fått äran att i ny tappning återuppväcka den legendariska Politiska klubben.
Syftet med Politiska klubben är att skapa ett exklusivt forum för moderata medlemmar att under fria och lättsamma former diskutera och debattera politik. På Politiska klubben ges du möjlighet att testa och vässa dina argument.
En ”hemlig gäst” inleder aftonen och debatten med ett kort föredrag om EU. För att få en livfull debatt kommer det att framföras ett antal påståenden kring EU som du kommer att få ta ställning till om du är för eller emot. Taket är högt och du förväntas delta aktivt.

Pizza och två glas vin (eller alkoholfritt alternativ) till självkostnadspris d.v.s. 100 kr/person Begränsat till 25 deltagare och det är principen om först till kvarn som gäller. Anmälan sker till hanna.bocander@danderyd.se Skriv Politiska klubben – EU i rubrikfältet.
Ser fram emot en spännande afton!
Varmt välkommen,
Hanna Bocander Kommunstyrelsens ordförande i Danderyd

28/04 | Kick-off inför EU valet den 28 april

Välkommen till Kick-off inför EU valet!
Vi har en gemensam Kick-off i Täby i samverkan mellan grannkommunerna Danderyd, Täby, Vallentuna och Österåker.

PROGRAM
12.00-12.30 Lättare förtäring
12.30-13.30 Tomas Tobe’ EU kandidat
13.30-13.40 Bensträckare
13.40-14.40 Arba Kokalari EU kandidat
14.40-15.10 Kaffebuffe’
15.10-16.00 EU-arbete inför valet på kommunal nivå:
16.00 Avslut Carl Henrik Svensson Ordf M-styrelsen Täby

Medverkan: Mikael Jensen EU kandidat, Täby, Erik Andersson KSO Täby, Hanna Bocander KSO Danderyd, Parisa Liljestrand KSO Vallentuna och Michaela Fletcher KSO Österåker
Moderator: Irene Svenonius Finansregionråd, Region Stockholm

När: Söndagen den 28/4 kl 12.00 -16.00
Var: Scandic Hotel, Näsbyvägen 4, Täby

Anmäl dig på danderyd@moderaterna.se senast 16/4.

Välkomna!

Ulla Hurtig Nielsen
Ordförande Moderaterna i Danderyd

08/05 | Moderata seniorer

När: 8 maj kl. 14,00
Var: Ebba Grips rum, Djursholms slott
Besök av sjukvårdsdirektör Mikael Ohrling, chef för Stockholms sjukvårdsområde och bosatt i Stocksund. Han kommer att tala om sjukvården i Stockholm och vilka utmaningar som sjukvården möter i Region Stockholm.

Alla moderater välkomnas och ingen anmälan behövs.

Erik Hafström

10/06 | Moderata seniorer

När:10 juni, kl.12
Var:Ekeby Gård hos Christer Bergquist

Vi avslutar vårens möten med Moderata seniorer ute på Ekeby Gård hos Christer Bergquist där Christer visar runt på gården, vi äter en sopplunch inne i maskinhallen och vår KSO Hanna Bocander talar om det första halvåret med den nya ledningen i Danderyd och de viktigaste politiska frågorna som behandlats och vad som väntar oss under hösten.
Vi träffas 12.00 på Ekeby gård.
Observera att denna gång träffas vi på en måndag.

Välkommen!
Erik Hafström