Olle Reichenbergs fredagsbrev 10 augusti

Nu börjar valrörelsen!

Så går då semesterperioden mot sitt slut och vi går in i valrörelsen! Jag hoppas att alla Fredagsbrevets läsare har passat på att koppla av ordentligt, så att vi nu tillsammans kan kavla upp ärmarna och gå ut och jobba så att Sverige får en ny, moderatledd, regering!

Opinionsmätningarna kommer nu allt oftare och de visar att det är ett mycket ovisst läge. Väljarkåren verkar vara rörligare än någonsin, vilket gör att valrörelsen kommer att bli helt avgörande. Moderaterna har tappat något i de senaste mätningarna, men om vi gör en stark kampanj har vi alla möjligheter att öka.

I morgon lördag öppnar vår moderata valstuga i Mörby centrum! Detta år står alla valstugorna på norra torget, där det tidigare har varit en tillfällig parkeringsplats. Det kan säkert finnas en och annan danderydsbo som har synpunkter på att parkeringsytan nu minskats kraftigt, men tyvärr är detta den enda möjliga platsen i Mörby centrum som kan användas. Valstugan kommer att ha öppet alla dagar fram till och med valdagen, och öppettiderna följer i stort sett öppettiderna för centrum.

Nu på söndag startar valaffischeringen kl. 10.00, så då kommer det att märkas mer påtagligt runt om i kommunen att vi går mot val.

Nästa vecka kommer det första numret av vår tryckta tidning Ditt Danderyd att delas ut i alla brevlådor.

På såväl webbsidan danderydsmoderaterna.se som på den moderata föreningens facebooksida går det förstås också att ta del av de moderata budskapen och vårt kampanjmaterial.

Jag vill nu vädja till er alla att göra en insats i kampanjen. Det finns mycket att göra och det går att välja en aktivitet som man själv känner sig bekväm med. Några exempel:
– vara med och affischera i kommunen nu på söndag
– delta i valstugearbetet (man står aldrig ensam, utan det är minst två moderater där samtidigt)
– knacka dörr och prata med väljare (samma sak där, man går inte ensam)
– gilla våra inlägg på vår facebook-sida
– dela ut valsedlar utanför en vallokal två timmar på valdagen den 9 september
– åka med i den moderata husbilen och kampanja runt om i kommunen

Det är nu eller aldrig! Antingen hjälps vi nu åt för att välta den rödgröna regeringen, eller så gör vi det inte med risken för ett fortsatt svagt och trött styre av Sverige. Och tänk på att den som inte själv gör en insats, har inte rätt att klaga efteråt… 🙂

Hör av dig till Carina Erlandsson och berätta vad du vill hjälpa till med i kampanjen, e-post danderyd@moderaterna.se

Vi ses i valrörelsen!

Lokal valupptakt den 16 augusti

Nu på torsdag den 16 augusti håller Moderaterna i Danderyd valupptakt! Denna går av stapeln på Djursholms slott kl. 18.00. Om det blir bra väder kommer vi att hålla valupptakten ute på slottsgården, i annat fall inne i Slottet. Vi kommer då att presentera den moderata kampanjen och våra viktigaste valbudskap. Vår förbundsordförande för länsmoderaterna, Kjell Jansson från Norrtälje, kommer och talar för att göra oss än mer motiverade! Varmt välkommen! Anmäl ditt deltagande till danderyd@moderaterna.se

Fredagsbrevet får sällskap av ett “Tisdagsbrev”!

Under valrörelsen kommer Fredagsbrevet att få sällskap av ett “Tisdagsbrev”! I en valrörelse händer det mycket och behovet av information och kommunikation ökar. Jag kommer därför att skriva två brev per vecka fram till och med valdagen den 9 september.