Medlemsaktiviteter

03/03 | Moderata seniorer den 3 mars

Var: Digitalt via Zoom
När: Onsdag den 3 mars kl. 14.00

Hjärtligt välkomna till vårens andra möte med Moderata seniorer i Danderyd då Adam Reuterskiöld gästar oss. Det allvarliga Coronaläget gör att vi liksom förra gången träffas digitalt.

Adam Reuterskiöld är Kommunstyrelsens ordförande i Ekerö och är ordförande för Länsmoderaternas idégrupp som skall ta fram underlag för den politik som vi Länsmoderater skall driva i valrörelsen 2022. Moderaternas strakaste fäste i landet just nu är Stockholms län där vi moderater just nu är största parti och har möjlighet att nå 30 %. Adam kommer att presentera idégruppens tankar och förslag och ta emot Edra inspel. Han kommer även att ge en information Ekerö kommun.

Vårt digitala möte blir på Zoom och teknikansvarig blir liksom tidigare vår vice ordförande Fredrik Näslund, Ingrid Erneman och jag blir moderatorer.

En länk skickas till alla som anmäler sig. Anmälan går till Ingrid Erneman under adress ierneman51@gmail.com senast den 27 februari. Ingrid bekräftar Ditt deltagande. Om Du får förhinder, vänligen meddela Ingrid.

Vår KSO Hanna Bocander kommer att deltaga på mötet och ge en kort information om aktuella frågor i kommunen.

Slutligen hoppas jag att Ni alla orkar hålla ut ytterligare en kortare tid så Ni inte hamnar i Coronans grepp. Bra information om smittoläget och vaccinationsläget i Danderyds kommun finns på kommunens hemsida. Carina Erlandsson, Socialnämndens ordförande informerar också regelbundet på sin Facebooksida om detta

Välkomna!
Erik Hafström

04/03 | Gruppmöte den 4 mars

När: 19.00

Vi fortsätter att hålla våra gruppmöten digitalt. Jag påminner igen om att alla som vill delta i debatten gör så det är värdefullt och uppskattat. Jag välkomnar fler som deltar i debatten, debatt är roligt och det ser jag gärna mer och fler av 😊

Vid deltagande på distans ansluter ni er bäst till mötet genom att ladda ner Teams på er dator, telefon eller surfplatta. Alternativt så kan ni ringa in till mötet. Mera information om hur ni går tillväga kommer att skickas ut till de som föranmäler sig till distansmötet.

Vid våra gruppmöten behandlas i första hand ärenden på dagordningen på nästkommande kommunfullmäktigesammanträde varför ledamöter och ersättare i den moderata kommunfullmäktigegruppen kallas till mötet och förväntas närvara. Dessa är även röstberättigade vid en eventuell votering. Övriga moderata förtroendevalda liksom intresserade moderata medlemmar är varmt välkomna att närvara och delta i diskussion och debatt.

Föranmälan behöver ske senast torsdagen den 4 mars kl: 10.00. Föranmälan och eventuella förhinder meddelas till gruppsekreterare Robert Nibelius på danderyd@moderaterna.se
Ledamöter och ersättare i KF och i nämnderna får handlingarna i sina läsplattor. Övriga kan hitta handlingarna på kommunens hemsida, https://danderyd.se/Kommun-och-politik/Beslut-och-protokoll/

25/03 | Gruppmöte den 25 mars

När: 19.00