Medlemsaktiviteter

12/04 | Debattkväll – förslag till nytt nationellt idéprogram, Frihet och ansvar

När: 12 april kl. 18.30 – 20.30
Var: Videomöte via Zoom

Vi Moderater i Danderyd har nu möjlighet att lämna synpunkter på det nya förslaget till Moderaternas nationella idéprogram.

Under ledning av Johanna Hornberger, gruppledare för Moderaterna i kommunfullmäktige och Leo Smidhammar, vice ordförande Tekniska nämnden och medlem företagsrådet, får vi en genomgång av programmet samt möjlighet att diskutera vilka synpunkter vi vill lämna som remissvar.

Anmäl dig till danderyd@moderaterna.se senast den 11 april. Förslag till remissvar tillsammans med registreringslänk till videomötet skickas ut till samtliga anmälda den 12 april.

Du måste vara medlem i Moderaterna i Danderyd för att kunna delta.

Läs gärna idéprogrammet innan mötet. Länk hittar du här

Varmt välkommen!

Styrelsen för Moderaterna i Danderyd

22/04 | Gruppmöte den 22 april

När: 19.00

Vi fortsätter att hålla våra gruppmöten digitalt. Jag påminner igen om att alla som vill delta i debatten gör så det är värdefullt och uppskattat. Jag välkomnar fler som deltar i debatten, debatt är roligt och det ser jag gärna mer och fler av 😊

Vid deltagande på distans ansluter ni er bäst till mötet genom att ladda ner Teams på er dator, telefon eller surfplatta. Alternativt så kan ni ringa in till mötet. Mera information om hur ni går tillväga kommer att skickas ut till de som föranmäler sig till distansmötet.

Vid våra gruppmöten behandlas i första hand ärenden på dagordningen på nästkommande kommunfullmäktigesammanträde varför ledamöter och ersättare i den moderata kommunfullmäktigegruppen kallas till mötet och förväntas närvara. Dessa är även röstberättigade vid en eventuell votering. Övriga moderata förtroendevalda liksom intresserade moderata medlemmar är varmt välkomna att närvara och delta i diskussion och debatt.

Föranmälan behöver ske senast torsdagen den 22 april kl: 10.00. Föranmälan och eventuella förhinder meddelas till gruppsekreterare Robert Nibelius på danderyd@moderaterna.se
Ledamöter och ersättare i KF och i nämnderna får handlingarna i sina läsplattor. Övriga kan hitta handlingarna på kommunens hemsida, https://danderyd.se/Kommun-och-politik/Beslut-och-protokoll/

20/05 | Gruppmöte den 20 maj

När: 19.00