Gruppmöte den 19 november

När: Torsdag den 19 november kl. 19.00

Var: Teams på distans

Bästa medlem!

Budgeten är beslutad och vi moderater ser nu till att vi är på god väg mot en robust ekonomi i en orolig tid. Nästa vecka ses vi för ytterligare ett fullspäckat gruppmöte.

Vid de två senaste mötena har vi testat att kombinera fysisk närvaro med att delta på distans. Det har gått över förväntan med den fantastiska utrustning som Banérsalen numera är utrustad med. Roligt! Tyvärr innebär de nya rekommendationerna och den utbredda smittspridningen att vi i kommande möten får återgå till fullt ut digitala möten. Men tveka inte att begära ordet även om ni deltar på distans. Debatt är roligt och det ser jag gärna mer av ?

Vid deltagande på distans ansluter ni er bäst till mötet genom att ladda ner Teams på er dator, telefon eller surfplatta. Alternativt så kan ni ringa in till mötet. Mera information om hur ni går tillväga kommer att skickas ut till de som föranmäler sig till distansmötet.

Vid våra gruppmöten behandlas i första hand ärenden på dagordningen på nästkommande kommunfullmäktigesammanträde varför ledamöter och ersättare i den moderata kommunfullmäktigegruppen kallas till mötet och förväntas närvara. Dessa är även röstberättigade vid en eventuell votering. Övriga moderata förtroendevalda liksom intresserade moderata medlemmar är varmt välkomna att närvara och delta i diskussion och debatt.

Förtroendevalda och medlemmar utanför kommunfullmäktigegruppen behöver föranmäla sig senast torsdagen den 19 november kl: 10.00. Föranmälan och eventuella förhinder meddelas till gruppsekreterare Robert Nibelius på danderyd@moderaterna.se

Ledamöter och ersättare i KF och i nämnderna får handlingarna i sina läsplattor. Övriga kan hitta handlingarna på kommunens hemsida, https://danderyd.se/Kommun-och-politik/Beslut-och-protokoll/ Nedan hittar ni dagordning samt datum för kommande gruppmöten.

Varmt välkomna!
Hälsningar