Våra vallöften för ökad trygghet i Danderyd

Den 17 augusti gjorde Moderaternas rättspolitiske talesperson Tomas Tobé ett besök i Danderyd, där han besökte valstugan samt träffade kommunalrådet Olle Reichenberg (M). Anledningen till besöket var den senaste tidens grova rån som skett i kommunen. Efter mötet hölls en pressträff där Tobé och Reichenberg presenterade Moderaternas vallöften för att öka tryggheten i Danderyd.

–  Jag välkomnar att Polisen nu har fattat beslut om tillfälliga övervakningskameror i kommunen, säger Olle Reichenberg. Med en moderatledd regering kan de kamerorna bli permanenta. Det är viktigt för att öka tryggheten hos Danderydsborna och för att ge Polisen förutsättningar att utreda brott.

– De rån och inbrott som Danderydsborna blivit utsatta för den senaste tiden är helt oacceptabla, kommenterar Tomas Tobé. Nu behövs fler närvarande poliser, rejäla straffskärpningar och fler utvisningar av utländska medborgare som begår brott i Sverige. På kort sikt behöver vi även se till att kommuner som Danderyd får bättre möjligheter att använda ordningsvakter och kameraövervakning.

Ta del av Moderaternas vallöften för ökad trygghet i Danderyd här: Våra vallöften för ökad trygghet